لنج

کلمات کوچک شناور در خیال های بزرگ

لنج

کلمات کوچک شناور در خیال های بزرگ

سه اپیزودی دیروز ٬ در جمع بر و بچه های اینترنت کار بندر


اپیزود اول : چی خوبه ٬ چی بده ؟

کلآ این جور دور هم جمع شدن ها خوبه ٬ اصلآ می دونی دور هم جمع شدن خوبه اما این که آدم  در هر جمعی باید رنگ همون جمع رو داشته باشه که نه خودش و نه دیگرون رو اذیت کنه خیلی خیلی بهتر و خوبه. اینی که آمار بچه هایی که با دنیای اینترنت آشنا شدن  رو به افزایشه خیلی خوبه  . اما این که همه دوست دارن یه جورایی همدیگه رو هک کنن و حالگیری و از این حرفا یه خورده نا امید کننده است و بده . آخه ما کلآ دوست داریم از هر ابزاری که دم دستمونه استفاده کنیم ٬ ولی متاسفانه  یه لحظه فکر نمی کنیم که این استفاده مثبته یا منفی (  تریپ فقط خودم حال کنمی ). تعداد آقایونی هم که از دماغ فیل افتادن و یا هرروز دارن می افتند خیلی زیاد شده ٬ و این بده هم برای خودشون و هم برای فیلها و ...

اپیزود یکم و نیم : اوه اوه ... نه بابا !!!
وقتی به یکی میگفتی : ببخشید شما در چه رشته ای از کامپیوتر تخصص داری ٬ اول اون چیزهایی رو که قراره بشه و آروز داره میگفت هستم ٬ دوم تمام چیز هایی که روی بورس بود میگفت هستم و در آخر هم شاید اون چیزی رو که بود . شاید ! آخه عزیزم چرا این کار رو می کنی ؟
بخونید :
-ببخشید شما توی کامپیوتر چکاره اید؟
-من ؟ من یک ۲۰۶ دارم که می خوام روی کاپوتش رو با Adobe Photoshop CS یک عقاب دیزاین کنم.تازه پخشش هم ساب داره . راستی ٬ همزمان با دست چپم ساکسیفون میزنم و با دست راستم هم کَسر و با پاهام ویلون آلتو  ٬ تازشم ملق زدن از هر پنج جهت رو هم بلدم و ...
- بله بله  ٬ ببخشید مزاحم شدم

اپیزود دوم : ما که کار خودمونو کردیم
از یه نظر دیگه هم دیروز خیلی خوب بود . چون تا حد زیادی بچه ها رو با جنوب آشنا کردیم و گفتیم که چه کارها میخوایم بکنیم و طلب یاری و مدد و عفو و بخشش و ... کردیم .دوستان تازه  ای رو هم پیدا کردیم و آدرسها گرفتیم و آدرسها دادیم و ... . به قول سیا ما هر جا که باشیم کار خودمونو می کنیم.

اپیزود آخر : تا حد متعادل چقدر فاصله داریم ؟
با تشکر فراوان از مسئولین برگزاری و هماهنگ کنندگان نشست اخیر کاربران اینترنتی بندر عباس ٬ با احترام لازم می دانم به مواردی کوتاه در این خصوص اشاره کنم :
قبل از برگزاری هر نشست باید تمام جوانب آن را  عمیقآ بسنجیم . قبول داریم که تا همین حد هم غنیمت است اما پر رنگ تر قبول داریم که هنوز تا حد متعادل و تکامل یافته و مفید یک نشست خوب خیلی فاصله داریم و می توانیم بهتر عمل کنیم  . اگر قرار است برای وبلاگ نویسان نشستی  ترتیب دهیم حتمآ آن را با نشست چت روم ها یا طراحی وب یا ... یکی نکینیم ٬ مگر این که هدفی مشترک و واحدی را دنبال کنیم . چون نگرش این دو گروه ممکن است  ظاهرآ یک سو باشد اما در باطن متفاوتند. هدف از یک تجمع چت رومی سمت و سو دادن به مباحث و گفتگوهاست یا  نهایتآ  آشنایی . اما یک نشست وبلاگی می تواند دیدگاه یک نویسنده آماتور را دگرگون کرده و وسیله ای برای تربیت او برای نوشته های بهتر و حرفه ای تر باشد ٬ هدف بالاتر از آن به اشتراک گذاشتن  تجارب و اندیشه هاست .تعیین حدود صحیح و فاکتورهای استاندارد  برای یک وبلاگ خوب هم میتواند از اهداف یک نشست وبلاگی باشد. جدای از این برگزاری جلسات جانبی و جشنواره های متفاوت مانند  تعیین وبلاگ های برتر ٬ دعوت از نویسندگان بزرگ بومی ٬ آشنا کردن جمعی با پدیده وبلاگ  و تشکیل پایگاه اینترنتی اخبار وبلاگ  میتواند از برنامه های جنبی یه نشست وبلاگی خوب باشد. که تمام این موارد نیاز به مدیریت ٬ تمرکز بحث٬ زمانبندی دقیق و دقت فراوان دارد که از حوصله تجمع دیروز خارج بود .. همیشه بهتر است از کنار هم بودن نهایت استفاده را ببریم.
نظرات 6 + ارسال نظر

سلام از اينکه با هم آشنا شديم خوشحالم حال داشتی يه سريم به کلبه ما بزن

سیاورشن 22 اسفند 1383 ساعت 11:30 ب.ظ http://siavarshan.blogsky.com

سلام..............ناخدا بسیار زیبا و خردمندانه نوشته ای.......................من هم به روز می شوم سر بزن احتمالا در همین موارد.....................

محسن 23 اسفند 1383 ساعت 01:52 ب.ظ http://geno.blogsky.com/

سلام بی معر فت یه لینکی یه علیکی یه احوالی یه علیکی معرفت

نیما 28 اسفند 1383 ساعت 03:06 ب.ظ http://www.newshb.blogsky.com

جالب بود.برای بهتر شدن چه باید کرد ؟دوست عزیز

حسن 28 اسفند 1383 ساعت 03:30 ب.ظ http://loor.blogsky.com

پس از غیبت صغری. به روز شدم.

یداله شهر جو 29 اسفند 1383 ساعت 07:12 ب.ظ http://www.nima283.blogsky

ناخدا سلام جدا از موضوع نوشته ات که حتما هم برایت با اهمیت است نوع نوشتنت برای من جالب بود نثری روان وشیوا که با استفاده از بن مایه طنز بسیار پخته می نمود نمی دانم شما که هستید ولی قلم شیوایتان را تحسین می کنم امیدوارم همواره موفق باشید من هم هم استانی تان هستم اگر سر بزنید خوشحال می شم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد